الثلاثاء، فبراير 21، 2006

كلاب الزمالك...!؟


بما ان كليتي في الزمالك فأنا يوميا بمشي في نفس الشوارع وبقالي علي الحال ده 3 سنين فطبعا عرفت سكان الشوارع المحيطه بالكليه وطبعا من ضمنهم الساده كلاب الزمالك كل يوم الصبح الساعه 8 صباحا العن الكليه اللي تخليني اصحي بدري زي طلاب المدارس و انا اللي كنت فاكره اني لم ادخل الكليه هصحي متأخر ما علينا المهم الساده الكلاب يخرجوا في تمام الساعه التامنه يتجولوا صباحا لاستنشاق الهواء النظيف و معاهم البودي جارد بتوعهم قصدي الحارس كل واحد ساحب وراه شاب محترم كل وظيفته انه يفسحه وسيبه يقف في الحته اللي تريحه و مش مهم الناس اللي ماشيه علي الرصيف و بيخافوا من الكلاب زي حلاتي يمشوا في الشارع امال الرصيف اتعمل ليه ..؟ قالوا لي عشان الكلاب طبعا تمشي وتتبول معلش اللفظ مش ظريف بس ريحت الرصيف مش اظرف حتي لو متشرفتش صباحا برؤيه الكلاب اتشرف بمخلفاتهم . الأهم من كل ده الحارس اللي ماسك كلب من الحذام بتاعه اللي هو نفسه مش لابس واحد في البنطلون بتاعهزمن جميل زمن فيه الكلاب هم الساده (الكلاب بكل انواعها...) و الناس الفقره هم الكلابالي يخدموهم يعني واحد زي ده كل مهتم وكل شغله في الدنيا يحافظ علي ميعاد خروج الكلب وميعاد... يعني اهله صرفوا علي تعليمه علشان تكون دي شغلته....!؟مهما كان نوع تعليمه حتي لو دبلوم برده حرام بجد لو حد عنده تفسير للموضوع ده يقول لي. ؟

هناك 7 تعليقات:

محمود عزت يقول...

يا رشا إشتريلك كلب و دربيه على الخناق و إطلقيه في الزمالك قدامك كل يوم الصبح و إنتي رايحة الكلية و خليه يقطع كل كلب بن ذوات يشوفه!

بسيطة يعني!

Nouran يقول...

انت يا بنتي بطلة انك تعدي من جنبيهم كل يومده لو كان انا كان زماني غيرت الكلية من زمان هانت كلها سنتين وتخلصي ان شاء الله
تعرفي ان في ناس بتعامل الكلاب احسن من البني ادميين ده انا اعرف ناس بيغدوهم لحمة مش عظم لا وبيحموهم بالشامبو اه والله

ayman_elgendy يقول...

وللكلاب حظوظ.........!!!

ayman_elgendy يقول...
أزال أحد مشرفي المدونة هذا التعليق.
marktwain يقول...

ايه الحقد الطبقى ده بتحقدى على الكلاب و الله ابلغ عنك منظمة حقوق الكلاب و اقول انك من اعداء الكلابية
ثم "الا معاه قرش مولعه يجيب كلب و يدلعه "
ثم انتى كليتك في الزمالك بتوع الحرم بيحقدوا عليكم يا شيخة حرام الرصيف رحته وحشة بس ارحم من الصحرا اللى احنا فيها
ثم هو كل المدونين من عندانا و الا ايه

غير معرف يقول...

What a great site, how do you build such a cool site, its excellent.
»

غير معرف يقول...

Very cool design! Useful information. Go on! » » »