الاثنين، سبتمبر 10، 2007

اهو جه يا ولاد





كل عام ننتظره ونتمناه اشتقت اليك يا رمضان قد يكون رمضان هذا العام مختلف عن سابقيه بالنسبه لي وبالنسبه لاخرين ولكن مازال رمضان ولكنه ايضا يختلف عن ما كنت طفله حيث بوجي وطمطم و الفوازير والف ليله وليله .....وفانوس رمضان وزينه رمضان ووو...... يختلف كثيرا رمضان زمان عن دلوقتي ولكن مازال رمضان ان تقرا القران قبل اذان المغرب وتنتظر الافطارو انطلاق مدفعه و ان تذهب لصلاه التراويح والكل يقف متضرع بين يدي الله في خشوع طالب منه العفو والمغفره ولكني سوف افتقد طقوسي انا واختي هذا العام ولكن لابد ان هناك طقوس اخري جديده سوف تقوم بها في بيتها الجديد وانا حتما سعيده بذلك ولكن اكثر الاشياء سعاده لي ان اول يوم رمضان سوف نفطر في بيت جدتي مع عمامي واولادهم كما اعتدنا كل رمضان ياا رب ما نتفرقش ابدا ونفضل كده علي طول ولكن شيئ جديد هذا العام اني كنت دوما اتمني وانا صغيره ان يأتي رمضان في الاجازه لكي استطيع ان اري كل ما يعرض علي التلفزيون وها يتخقق حلمي العام القادم ولكن سوف اكون تخرجت بالفعل من الكليه ولم يعد هناك دراسه؟! ولكننا جميعا في انتظارك ايها الشهر العظيم لترزقنا فيه العفو والمغفره يا رب اللهم بلغنا رمضان


رمضان كريم



هناك 9 تعليقات:

ولــــــــــو يقول...

كل سنه وحضرتك الى الله اقرب
احنا كمان اول يوم رمضان لازم نفطر عند جدي مع اخوالى وخالتى والسنه دي اسره اختي هاتنضم لاول مره بعد جوازها
اصلها كانت مسافره
رمضان هو رمضان بس احنا اللي اتغيرنا
انا كنت بافكر زيك اني عايز رمضان ييجي وانا فاضي مش ورايا مذاكره وبعد ماخلصت اتمنيت انه ييجي ومش ورايا شغل وبعد ماسيبت الشغل وبقيت فاضي باتمنى اته مش يعدي الا وانا باشتغل
انشاء الله نخرج من رمضان وربنا منعم علينا بالمغفره والعتق من النار
اروح بقى اتابع المدونه عشان انا جيت على البوست على طول
شكلها جميل وبناتي كده
ان شاء الله متأكد انها هاتعجبني

انا اول تعليق
yes i made it

مـحـمـد مـفـيـد يقول...

رشا
كل سنه وانتي طيبه
وكل عام وانتي الي الله اقرب واطوع
ورمضان كريم عليكي وعلي الاسره كلها وسلامي للجميع

فيها حاجة حلوة يقول...

كل سنة وانتي طيبة يارشا

O S A M A يقول...

كل سنه وانتى طيبه

ربنا يتقبل مننا يارب ويغفر لنا ونكون الى الله اقرب وفي طاعه مستمره بعد رمضان

Nouran يقول...

كل سنة وانت طيبة يا روشا

ياسر مدني ...دينامو الإخوان يقول...

بفكركم بفوازير رمضان
عباره عن خلق وصحابي
ولوحد مجاوبشي وفي أسئله فاتته ممكن يحلها في أي وقت بشرط كل فزوره يوميه إجابتها متتأخرشي عن عشر أيام

وخلو بالكو الفوز للأسبقيه في الحل

david santos يقول...

The regime of Mubarak and his minions is every day to transgress human rights. More than 10,000 Sudanese refugees are arrested and more than 100 have been killed.
Illustrative of the world arrogance and the atrocities committed against the Sudanese refugees by this criminal regime of Bubarak.

Dr.Mohammed Gohary يقول...

كل سنه وانتي طيبه يا رشا
انا اتكعبلت في مدونتك بالصدفة
واشكر الحظ السعيد اللي كعبلني فيها

علي الهامش
انا عاملي مدونه صغيرة كده علي قدي مش زي مدونتك العملاقة طبعا
ياريت تزورينا ونزورك وبتاع
وبخاصة ان والدي الله يرحمه ووالدك الاتنين
اسمهم أسامة تخيلي
حلوه قوي الحكاية دي
هستناكي هااااه
متنسيش

عازفة الكمان يقول...

كل سنه وانتم طيبين